tisdag 22 juni 2010

Gamla vänner och bekantskaper!

De senaste dagarna har jag börjat tänka på människor jag träffat tidigare i mitt liv. Människor som jag gick i skolan med, människor jag träffade under mina år utomlands och andra som jag än så länge mött genom livet.
Jag funderar på vad det är som gör att vissa finns så tydligt i minnet medan jag inte minns namnet på andra trots att vi gått i skolan eller arbetat ihop i flera år.

Vad är det som gör att vissa människor lämnar ett stort avtryck medan andra passerar nästan obemärkt förbi?
Jag tänker att det kanske har med personkemi att göra, att man helt enkelt klickar mer med vissa och därför kommer ihåg dem bättre, men samtidigt kan jag tydligt minnas människor som jag inte kom riktigt överens med och då faller ju den teorin.

En besvärlig sits är det också att möta någon som tydligt minns vem man själv är utan att man för sitt liv kan komma på vem den andra är. Samtalet trevar sig framåt försiktigt för att man förhoppningsvis ska få en ledtråd om hur man känner varandra.

Hur som helst känns det ganska otroligt hur många människor som passerat genom åren. Tänk hur mycket kunskap vi fått och gett som vi inte ens är medvetna om.

Tack alla härliga människor jag mött och alla fantastiska personligheter jag kommer träffa i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar