onsdag 3 november 2010

Musikens betydelse!

Dagen började ganska segt och det kändes som att fötterna släpade lite extra tungt i morgontofflorna redan från första början. Första koppen kaffe verkar inte ha gjort vad den borde och huvudet har visat svaga tendenser till en kommande huvudvärk......suck!!

Så tänkte jag för bara ca 10 minuter sedan tills de plötsligt spelade en gammal goding på MTV. Red hot chili peppers lättade upp hela min sinnesstämning. Jag märkte vartefter låten pågick hur jag först stampade takten lite lätt med foten till att sedan sjunga med, börja minnas saker jag gjort till den låten och platser jag befunnit mig på. När låten var nästan slut insåg jag att jag satt med ett stort leende, den troligtvis kommande huvudvärken var som bortblåst och jag känner mig betydligt piggare än jag gjorde innan. Allt detta på bara ca 3.5 min!!!!

Så mina vänner!! Om eran dag också började lite halvhängigt, sätt på en favoritlåt och dansa, sjung och bara njut. Efter några minuter lovar jag att dagen känns betydligt roligare.

Onsdagskramar

3 kommentarer:

  1. Vad var det for lat da?

    SvaraRadera
  2. och kan du inte satta pa en lat som far dig att foda barn?? ;-)
    <3

    SvaraRadera
  3. Nina, det var Californication och ingen av låtarna jag lyssnat på verkar göra susen när det gäller barnafödande. Du kanske har något tips? Kärlek!

    SvaraRadera