måndag 4 oktober 2010

Drömmen om ett hus del 2!


Sitter med datorn och en kopp kaffe och tittar ut genom fönstret på ett fantastiskt höstväder. Solen skiner, det är svalt och blåsigt och barnen som går i skolan här bredvid har rast och leker högljutt på skolgården. Trots att jag inte kommit utanför dörren ännu så njuter jag i fulla drag. Vilket härligt liv jag har=)
Av en händelse klickade jag in på en bosida på nätet för ett par dagar sedan. Hittade då ett gammalt slitet hus som skulle behöva en hel del tid, kärlek, omtanke och RENOVERING. Tyckte det verkade charmigt, men släppte det sedan...trodde jag.

Det där huset har sedan dess hängt med mig i tanken och nu har jag ytterligare en gång flyttat in i ett hus jag inte ens sett. Jag försöker att tänka realistiskt med allt vad det innebär med renovering och två små barn, men hjärnan och hjärtat verkar ha svårt att få kontakt just nu.

Som jag skrev i tidigare inlägg kan jag trots allt inte låta bli att tycka att det är ganska härligt att vara en drömmare. Om man sedan vill något tillräckligt mycket och kämpar för att nå dit man vill så kan man nå oanade höjder.

Vad drömmer du om idag? Kan det bli verklighet i morgon? Vad skulle krävas för att du skulle nå dit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar