måndag 24 oktober 2011

Rensning!

Nu har vi under en längre tid kört på i raketfart. Det har varit mycket med flytten, packa, städa, packa upp, renovera mm. Det har också varit mycket med företaget och nya saker som händer där. Det har också varit mycket med att få till familjetid, egentid och tid för vänner.

Jag inser att hur mycket jag än vill så hinner jag inte med allt jag skulle vilja göra. För att inte stressa för mycket står jag nu inför ett val. Som småbarnsförälder till två små underbara tjejer måste jag prioritera bättre för att ha så mycket energi som möjligt till det som faktiskt är viktigt.

Som Olof Röhlander skrev i senaste veckobrevet så väljer han att delegera bort det han inte brinner för och gör därför mer av det han verkligen älskar och blir motiverad av. Det är något jag också behöver bli bättre på. Det jag behöver öva mest på är att säga nej till det jag i hjärtat inte vill göra, men också att ibland säga nej till roliga saker till förmån för andra saker som jag och min familj också mår bra av.

Resultatet blir en person, ett jag, som är mer sann mot mig själv och mina nära och kära. En person som tror på det hon gör och som skalat bort en del av den stress som är så lätt att hamna i.

Dags att gå till handling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar