onsdag 19 oktober 2011

Jag försvann en gnutta!

Jag känner inte riktigt igen mig själv och upplever att jag tappat bort mig själv lite den senaste tiden.
Vanligtvis är jag en person som behöver stimulans och att ha olika projekt igång. Då mår jag som allra bäst. Men allt måste få finnas med i lagom doser. Lagom aktivitet, lagom vila för att fungera optimalt. Den senaste tiden har fördelningen mellan aktivitet och vila inte varit så bra. Jag har varit igång från morgon till kväll, ätit dåligt och utan direkta rutiner, haft svårt att sova och dessutom haft mycket att tänka på.

Nu har vi så äntligen börjat bo in oss i vårt nya hem. Det är fortfarande mycket kvar att göra, men vi har ändå landat lite. Barnen har blivit lugnare efter en lite stormig tid då allt ju varit nytt också för dom. Mitt i allt detta har även några nyheter tillkommit i mitt arbetsliv. Gravidyogan har startat och jag kan inte annat än att älska att leda dessa klasser. Deltagarna är härligt positiva och det tillkommer fler allt eftersom. Dessa klasser gör också mig lugn och därför vill jag även i fortsättningen låta yogan bli en mer permanent del av mitt liv.

Som toppen på allt detta har jag också varit på två intervjuer för samma tjänst. Tjänsten är på 50% vilket skulle passa perfekt då jag fortfarande vill driva och utveckla mitt företag. Häromdagen fick jag telefonsamtalet jag väntat på där jag blev erbjuden jobbet. Nu finns det fortfarande en del frågetecken angående en eventuell start, men förhoppningsvis kan jag under våren få börja med det nya roliga.

Mitt mål för kommande veckor blir helt enkelt att hitta tillbaka till mer regelbunden träning, kost och sömn vilket jag vet gör att jag mår bättre. Lever man vanligtvis ett gansla hälsosamt liv är det också lättare att hitta tillbaka till det efter en period med lite för mycket stress.

Hoppas ni har en skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar