fredag 17 december 2010

Som ett barn på julafton!

Det pirrar i kroppen av förväntan och jag känner en blandning av glädje, upprymdhet samtidigt som det är lite läskigt. Anledningen till dessa känslor är att min hemsida nu är på väg att bli verklighet. Det känns oerhört spännande att snart kunna marknadsföra mig på ett helt annat sätt med hjälp av den.

Att driva eget företag (om än i ganska liten skala än så länge) känns superkul! Det dyker ständigt upp nya idéer och tankar om hur företaget kan utvecklas och växa. Att det också fanns så mycket hjälp och inspiration att få från oväntade håll hade jag ingen aning om. Oavsett vad du vill nå ut med rekommenderar jag att aldrig underskatta olika nätverks möjligheter att hjälpa. Alltid möter du någon som känner någon etc...

Har du funderingar på att starta eget eller bara har en liten liten tanke som du vill dryfta med någon, kontakta någon av de lokala nyföretagarorganisationer som finns på de flesta orter. De kan hjälpa dig med allt från att göra en affärsplan till att hitta en mentor eller något passande nätverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar